Miejski hackathon PRINT HACK – zaproszenie
Opracowanie platformy integratora druku 3D – takie zadanie wyznaczyli dla uczestników miejskiego hackathonu organizatorzy, czyli gmina miasto Rzeszów we współpracy z Katedrą Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej. Etap I wydarzenia odbędzie się 29–30 października br. w Centrum Innowacji Miejskich – Urban Lab. Nagrodą jest wdrożenie testowe koncepcji wypracowanej przez zwycięski zespół w przestrzeni miasta oraz 50 000,00 zł brutto (po II etapie zawodów).
Termin i miejsce hackathonu
Etap I: 29 października br. (sobota) o godz. 9:00 START pracy nad koncepcją platformy (zespoły pracują w przestrzeni Urban Lab do godz. 22:00) oraz 30 października (niedziela) o godz. 10:00 START z prezentacjami koncepcji.
Etap II: do 30 listopada br. – praca ze zwycięskim zespołem nad wdrożeniem koncepcji platformy integratora druku 3D w przestrzeni miasta. Prezentacja testowej wersji platformy odbędzie się podczas finałowej Gali Rzeszowskiego Startup MIX.
Miejsce hackathonu: Centrum Innowacji Miejskich – Urban Lab.
Nagroda
Wdrożenie testowe koncepcji wypracowanej przez zwycięski zespół w przestrzeni miasta oraz po II etapie nagroda w wysokości 50 000,00 zł brutto. Testowe rozwiązanie zostanie zaprezentowane podczas Finałowej Gali Rzeszowskiego StartUP MIX – 8 grudnia br.
Zespoły
W skład każdego zespołu powinny wchodzić maksymalnie 3 osoby (istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego zespołu).
Eksperci
Zaproponowane i zaprezentowane podczas miejskiego hackathonu rozwiązania będzie oceniać Jury w składzie:
- dr hab. Grzegorz Budzik, kierownik Katedry Konstrukcji Maszyn, Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej (przewodniczący),
- dr inż. Andrzej Paszkiewicz, prof. PRz w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, Zakład Systemów Złożonych, Wydział Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Rzeszowskiej,
- Tomasz Kamiński, wiceprzewodniczący Rady Miasta Rzeszowa,
- Sławomir Sołtys, B&M OPTIK Sp. z o.o.,
- Mateusz Majewski, Prosolutions,
- Zbigniew Bury, dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa,
- Sławomir Świder, zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa,
- Tomasz Skoczylas, dyrektor Centrum Innowacji Miejskich – Urban Lab,
- Katarzyna Dybaś, kierownik Referatu Marki Miasta Urzędu Miasta Rzeszowa.
Ocena koncepcji
Członkowie Jury będą punktować konkretne rozwiązania pod kątem poprawności podejścia do tematu hackathonu, potencjału rozwojowego danego pomysłu, jego użyteczności oraz formuły i sposobu prezentacji.
Założenia
Opracowanie platformy integratora druku 3D – koncepcja Integratora Druku 3D (ID3D) zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D dotyczących procesów edukacyjnych, badań naukowych, aplikacji przemysłowych, wytwarzania modeli w warunkach domowych oraz wielu innych obszarów obejmujących m.in. medycynę, reklamę, sztukę, wzornictwo czy muzealnictwo. Użytkownicy będą mogli zapoznać się z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz na wiedzę z obszaru technologii przyrostowych. Możliwa będzie wymiana doświadczeń w obszarze druku 3D jako forum dyskusyjne dedykowane dla różnych użytkowników drukarek 3D m.in. w zakresie edukacyjnym, naukowym, przemysłowym i hobbystycznym. Zadaniem integratora będzie utworzenie platformy wiedzy zarówno o druku 3D jak też w obszarach ściśle powiązanych do których należą modelowanie 3D-CAD, rekonstrukcja 3D, skanowanie 3D, obróbka programowa danych, projektowanie wirtualne i rzeczywistość wirtualna. Integrator będzie umożliwiał tworzenie wirtualnej galerii projektów i wydruków 3D w obszarach technicznych i artystycznych. Wprowadzanie danych do integratora będzie się opierało na dobrowolnym wypełnieniu formularza obejmującego dane techniczne systemów druku 3D, obszary działalności i zastosowań, dane kontaktowe z uwzględnieniem prawnych aspektów przetwarzania danych podmiotowych i osobowych. Dodatkowo ID3D powinien posiadać panel administracyjny, który pozwoli uzupełniać bieżące dane, a administrator systemu będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu. Dodatkowe wymagania dla ID3D to: formularz zgody na administrowanie danych oraz dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Platforma powinna obejmować m.in. takie obszary, jak: edukacja, badania naukowe, przemysł, sztuka, medycyna, galeria projektów i wydruków 3D, inne aplikacje.
Czytaj więcej o hackathonie PRINT HACK
Pliki do pobrania